Din professionelle partner - fra idé til udgivelse!
Din professionelle partner - fra idé til udgivelse
Er det i år, du endelig udgiver dit værk?
Går du med en drøm om at få udgivet de sirligt skrevne ord, som du har gemt væk i skuffen i frygt for at få en afvisning? Så er det i år, at du skal hive dine tekster frem og iføre dig gå-på-modet!
Hos HISTORIA har du unik mulighed for at få udgivet dit værk, vi tilbyder nemlig, at du selv finansierer udgivelsen og samtidig får en større del af indtægterne.
Det er ofte de bedste forfattere, der er deres egne største selvkritikere, derfor rækker vi ud og opfordrer dig til at kaste dig ud i det. Netop din bog kunne være mange menneskers nye yndlingslæseoplevelse.
Det hele starter med et helt uforpligtende møde, når vi har vurderet det manuskript, du sender til os. Her giver vi dig en introduktion til forløbet fra idé til udgivelse. Du bliver tilbudt redaktionel sparring i det omfang, der synes nødvendigt, og så inkluderer vi altid korrekturlæsning, layout og omslagsdesign til din bog. Du er med fra start til slut – for det er jo dit projekt, og det behandles derefter.
Vi glæder os til nye spændende samarbejder!
De bedste hilsner
Alle os hos HISTORIA
5 tips til forfatteren: Det betyder ikke så meget, hvad du skriver...
Så længe du forholder dig kritisk til dit værk, er det lige meget, om du skriver digte, historiske romaner, noveller, fagbøger, fantasy m.v.
Nedenfor giver vi fem gode tips til den gode udgivelsesproces.
Den gode forfatter forstår at redigere sig selv
Jo mere gennemarbejdet dit værk er, jo nemmere (og billigere) bliver udgivelsesprocessen.
Mange skynder redigeringsprocessen, fordi de bliver ivrige efter at se bogen i tryk. Redigeringsprocessen bør dog prioriteres, for det er her, kladde bliver til mesterværk.
Den gode idé er en konkret idé
Ja, det lyder måske indlysende, men rigtig mange kan have svært ved at forklare handlingen i deres bog og holde den røde tråd. Det betyder ikke, at bogen er en tabt sag, men det kan kræve en længere redigeringsproces.
Dit værk skal læses, før det udgives!
Helt essentielt for enhver bog er, at den læses igennem af flere forskellige mennesker. Det er ofte dem, der ikke kender bogens præmis, der giver de mest værdifulde perspektiver, for de har nogle helt andre briller på – og med briller mener vi selvfølgelig forforståelse. Disse kaldes ofte beta-læsere og er meget værdifulde i redigeringsprocessen.
Markedsføring – hvordan fortæller vi verden om din bog?
Vi laver en pressemeddelelse og sender den ud til alle de store mediehuse, relevante fagblade, magasiner og lokalaviser. Bogen bliver samtidig tilgængelig hos alle de store boghandlere.
Jo flere du kender, jo bedre...
Vi kunne også skrive: jo flere der kender dig! Ofte er det stærkeste kort på hånden dit eget netværk. Jo flere du kender, og jo større tilstedeværelse du har på sociale medier (ja, sådan er tiderne bare), jo større chance er der for, at bogen rammer de rigtige mennesker.
HISTORIA hjælper kunden gennem alle faser af bogudgivelsen – fra idé til distribution og markedsføring. Vi anvender den nyeste teknologi inden for tryk og kan derfor tilbyde professionelle løsninger til overkommelige priser. HISTORIA er et anderledes forlag, fordi forfatteren medfinansierer sin udgivelse. Til gengæld tilfalder op til 50 % af indtægterne forfatteren.