fbpx
HISTORIA solgt til Höi Publishing A/S

HISTORIA er blevet solgt til den svenske forlagskoncern Höi Publishing A/S. Det er vigtigt at understrege, at HISTORIA og vores […]

Hvor skal kommaet stå?

Fik du aldrig helt styr på kommaerne i skolen? Så har du nu chancen for at få opfrisket kommareglerne hjemme […]

HISTORIA søger studentermedhjælper til markedsføring

Ansøgningsfrist: 15. maj 2023  Stillingen er på 10-20 timer om ugen. Opstart 1. juni 2023. Arbejdssted: Vestergade 39, 3. sal, […]

Hvad er et hybridforlag egentlig? – Og hvorfor er det en fordel for dig som forfatter?

Få svar på, hvad det betyder at være et hybridforlag og et medudgiverforlag.

Store nyheder fra HISTORIA

Vi bringer store nyheder! Den 1. januar 2023 byder vi Rikki Tholstrup Jørgensen velkommen som medejer og partner i HISTORIA. […]

Har du en god historie, men svært ved at få den ned på skrift? Så er en ghostwriter måske løsningen!

Har du en god idé til en bog, men brug for en medforfatter til at få den ned på papir? […]

Bogforum 2022 i billeder

Se og læs lidt om, hvordan det er at være med til Bogforum som forlag. Billeder fra årets forfatterinterviews Se […]

Vi glæder os til at se jer på Bogforum 2022!

Se alle vores forfattere, der gæster årets Bogforum herunder. I år er vi selvfølgelig igen at finde på Bogforum i […]

Hvorfor er korrekturlæsning vigtigt?

Når du nu har brugt så meget tid på at skrive din roman, kan du lige så godt sørge for, […]

Sådan skriver du en god bagsidetekst

Som forfatter lægger man mange, mange timer i at skrive en bog, uanset om der er tale om fiktion eller […]

Din professionelle partner 
- fra idé til udgivelse!

Din professionelle partner - fra idé til udgivelse

Hvordan sikrer jeg, at min bog bliver set?

En kort guide til hvordan du kommer igennem med dit budskab.

Hvordan kan du markedsføre din bog?

En vigtig del af at gøre din bog synlig, så den bliver omtalt og læst, bunder i markedsføring. Selvom forlaget hjælper med at få kontakt og skabe opmærksomhed omkring bogen ved dens udgivelse, er det en god idé at gøre dig tanker om, hvordan du selv vil markedsføre bogen.

Der er mange forskellige måder at markedsføre sin bog på, alt efter hvilken målgruppe og hvilken platform man ønsker at nå ud til. Derfor kan det være en stor hjælp at nedskrive en markedsføringsstrategi, der skaber overblik over alle de vigtige detaljer i ens markedsføring, såsom hvilke medier og hvilke deadlines, man fokuserer på og arbejder hen imod.

Vælg medier med omhu

Ikke alle medier beskæftiger sig med lige præcis de emner og tematikker, som din bog handler om. Derfor bør du lave en dybdegående research af, hvilke områder hvert enkelt medie fokuserer på, så du finder frem til dem, der både er interesserede i og er kvalificerede til at omtale netop din bog. Derudover bør du hele tiden have din målgruppe for øje i udvælgelsesprocessen – Hvilke medier benytter de sig af? Er det trykte medier, tv/radio eller online medier?

Når du skal finde og udvælge, hvilke medier du vil henvende dig til, bør du overveje følgende:

  • Hvilken type? Er det et dagblad, en avis, et tv-program, et radioprogram, en bogblogger eller en blanding af flere forskellige medietyper, der vil kunne nå ud til din målgruppe? (Svaret vil næsten altid være en blanding af forskellige medietyper)
  • Har landsdelen en betydning? Nogle bøger vil måske i højere grad henvende sig til medier i en bestemt landsdel, f.eks. som følge af forfatterens bopæl, konkrete steder nævnt i bogen eller tematikker, der især gør sig gældende inden for særlige miljøer.  
  • Hvilken rolle spiller du selv? Dine egne sociale platforme er også et vigtigt medie til at nå ud til din målgruppe. Faktisk er dette også det eneste medie, hvor du selv kan komme i direkte kontakt med potentielle læsere. Derfor kan det i høj grad betale sig at investere tid i at opbygge gode, solide sociale platforme, hvor du interagerer med din målgruppe.
  • Kunne bogen interessere nogle bestemte bogbloggere? De seneste år er bogbloggernes litteraturformidling blevet en endnu større del af markedsføringen af nye bøger. De er læsere, som frivilligt anmelder den litteratur, de stifter bekendtskab med, og derfor er de en vigtig del af litteraturformidling, ligesom professionelle boganmeldere hos mediehuse. Bogbloggerne er nemlig almindelige forbrugere, som er i kontakt med andre inden for din målgruppe via. deres sociale platforme, hvor de anmelder bøger og generelt deler deres læseglæde med andre. Dermed er det en god idé at undersøge, om din bog kunne interessere nogle af disse litteraturformidlere.

HISTORIA hjælper kunden gennem alle faser af bogudgivelsen – fra idé til distribution og markedsføring. Vi anvender den nyeste teknologi inden for tryk og kan derfor tilbyde professionelle løsninger til overkommelige priser. HISTORIA er et anderledes forlag, fordi forfatteren medfinansierer sin udgivelse. Til gengæld tilfalder op til 50 % af indtægterne forfatteren. 

 
Kontakt

Mail: forlaget@historia.dk

Adresse
HISTORIA GROUP ApS
Vestergade 39, 3.sal
5000 Odense C

CVR. 43710540

Cookie- og privatlivspolitik 
Handelsbetingelser

Tilmeld vores nyhedsbrev
Please wait...

Tak for din tilmelding

crosstext-align-left
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram