fbpx
Har du brug for redaktionel sparring?

Redaktionel sparring Er du færdig med første manuskriptudkast til din bog? Eller har du brug for sparring til at komme […]

Hvordan pitcher du bedst dit værk i et følgebrev til et forlag?

Følgebrevet, du sender til et forlag sammen med dit manuskript, er et vigtigt led i at få antaget dit værk. […]

Bogen er ikke last century, den kan faktisk skabe vækst i din forretning

Positioner dig på markedet ved at udgive en bog. Bøger kan nemlig noget, andre medier ikke kan, og sender et […]

Professionel udarbejdelse af rapporter og undervisningsmateriale

Gennem flere år har vi arbejdet med undervisere, uddannelsesinstitutioner og forskere i forbindelse med udgivelsen af bl.a. undervisningsmateriale og forskningsrapporter. […]

Er du vores nye studentermedhjælper?

Har du flair for kommunikation, salg og marketing? Så er du måske kandidat til Odenses fedeste studiejob. HISTORIA er et […]

Udgiv en bog og styrk din virksomheds brand

Selvom vi lever i en digitaliseret verden, er bogen på ingen måde på vej ud. Bogen er et nærværende medie, […]

Velkommen til HISTORIA Business

Om kort tid launcher vi vores nye HISTORIA Business-univers her på historia.dk. Her har vi løsninger skræddersyet erhvervslivet og det […]

Show don’t tell: Vejen til en mere livlig fortælling

Der er adskillige måder at fortælle en historie på og mindst lige så mange måder, hvorpå man kan skabe liv […]

Hvordan sikrer jeg, at min bog bliver set?

En kort guide til hvordan du kommer igennem med dit budskab. Hvordan kan du markedsføre din bog? En vigtig del […]

Hvordan kan du selv redigere dit manus?

Modsat korrekturlæsning er der ikke nogen faste regler for, hvordan en bog skal redigeres. Redigering handler ofte om at skabe […]

Søg
Generic filters

Din professionelle partner 
- fra idé til udgivelse!

Din professionelle partner - fra idé til udgivelse

Hvordan sikrer jeg, at min bog bliver set?

En kort guide til hvordan du kommer igennem med dit budskab.

Hvordan kan du markedsføre din bog?

En vigtig del af at gøre din bog synlig, så den bliver omtalt og læst, bunder i markedsføring. Selvom forlaget hjælper med at få kontakt og skabe opmærksomhed omkring bogen ved dens udgivelse, er det en god idé at gøre dig tanker om, hvordan du selv vil markedsføre bogen.

Der er mange forskellige måder at markedsføre sin bog på, alt efter hvilken målgruppe og hvilken platform man ønsker at nå ud til. Derfor kan det være en stor hjælp at nedskrive en markedsføringsstrategi, der skaber overblik over alle de vigtige detaljer i ens markedsføring, såsom hvilke medier og hvilke deadlines, man fokuserer på og arbejder hen imod.

Vælg medier med omhu

Ikke alle medier beskæftiger sig med lige præcis de emner og tematikker, som din bog handler om. Derfor bør du lave en dybdegående research af, hvilke områder hvert enkelt medie fokuserer på, så du finder frem til dem, der både er interesserede i og er kvalificerede til at omtale netop din bog. Derudover bør du hele tiden have din målgruppe for øje i udvælgelsesprocessen – Hvilke medier benytter de sig af? Er det trykte medier, tv/radio eller online medier?

Når du skal finde og udvælge, hvilke medier du vil henvende dig til, bør du overveje følgende:

  • Hvilken type? Er det et dagblad, en avis, et tv-program, et radioprogram, en bogblogger eller en blanding af flere forskellige medietyper, der vil kunne nå ud til din målgruppe? (Svaret vil næsten altid være en blanding af forskellige medietyper)
  • Har landsdelen en betydning? Nogle bøger vil måske i højere grad henvende sig til medier i en bestemt landsdel, f.eks. som følge af forfatterens bopæl, konkrete steder nævnt i bogen eller tematikker, der især gør sig gældende inden for særlige miljøer.  
  • Hvilken rolle spiller du selv? Dine egne sociale platforme er også et vigtigt medie til at nå ud til din målgruppe. Faktisk er dette også det eneste medie, hvor du selv kan komme i direkte kontakt med potentielle læsere. Derfor kan det i høj grad betale sig at investere tid i at opbygge gode, solide sociale platforme, hvor du interagerer med din målgruppe.
  • Kunne bogen interessere nogle bestemte bogbloggere? De seneste år er bogbloggernes litteraturformidling blevet en endnu større del af markedsføringen af nye bøger. De er læsere, som frivilligt anmelder den litteratur, de stifter bekendtskab med, og derfor er de en vigtig del af litteraturformidling, ligesom professionelle boganmeldere hos mediehuse. Bogbloggerne er nemlig almindelige forbrugere, som er i kontakt med andre inden for din målgruppe via. deres sociale platforme, hvor de anmelder bøger og generelt deler deres læseglæde med andre. Dermed er det en god idé at undersøge, om din bog kunne interessere nogle af disse litteraturformidlere.

HISTORIA hjælper kunden gennem alle faser af bogudgivelsen – fra idé til distribution og markedsføring. Vi anvender nyeste teknologi inden for tryk og kan derfor tilbyde professionelle løsninger til overkommelige priser. HISTORIA er et anderledes forlag, fordi forfatteren medfinansierer sin udgivelse. Til gengæld tilfalder 60% af indtægterne forfatteren. 

 
Kontakt

Telefon: 27 14 40 65
Mail: forlaget@historia.dk

Adresse
Vestergade 39, 3. sal
5000 Odense C

Åbningstider
Mandag til torsdag 8:30-15:30
Fredag 8:30-14:30 

Telefontid:
Hverdage: 9:00-11:30 

Cookie- og privatlivspolitik 
Handelsbetingelser

Tilmeld vores nyhedsbrev

crosstext-align-left
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram