Kan du heller ikke lade være med at lade dig inspirere på de sociale medier, som vi forestiller os, at du er aktiv på i forvejen? Har du et skarpt visuelt blik og en æstetisk sans, som du formår at omsætte til levende og interagerende opslag? Vi forventer nemlig, at du er drevet af en interesse for sociale medier og de nyeste trends. Du er orienteret i de danske medier og bevidst om aktuelle emner, som vores forfattere, udgivelser eller koncepter kan tale ind i.
Vi er et ambitiøst forlag, der udgiver mere end 50 titler om året. Vores udgivelser spænder bredt, og du vil både skulle markedsføre romaner, fagbøger og biografier. Du skal også brande vores projekter og særegne udgivelseskoncept. Det er et krav, at du er interesseret i litteratur, mestrer det gode sprog og kan skabe visuelt fængende indhold.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. bestå af:
Tekstproduktion
Udarbejdelse og udsendelse af pressemeddelelser
Udarbejdelse af nyhedsbrev
Udarbejdelse af blogindlæg
Udarbejdelse af opslag til sociale medier (Facebook, Instagram, LinkedIn – vi er ikke på TikTok endnu, men vi er åbne for input!)
Korrekturlæsning
Opslags-, flyer- og plakatdesign
Layout i InDesign (flyers, plakater, opslag, evt. forsider m.m.)
Fotoredigering i Photoshop
Ad hoc-opgaver
Vi forestiller os, at du:
har styr på den danske grammatik og er sprogligt velformuleret.
har et godt øje for visuelt indhold, da du i høj grad vil stå for det udtryk, forlaget præsenterer for omverdenen.
er i gang med en uddannelse inden for grafisk design, kommunikation, journalistik, markedsføring eller lign.
kan begå dig i (eller er villig til at lære) InDesign og Photoshop.
kan begå dig i Word.
er imødekommende, detaljeorienteret, god til at bevare overblikket og kan overholde deadlines.
Opgave:
Når du søger stillingen, vil vi rigtig gerne have en forsmag på dine kreative evner, derfor har vi sat en lille opgave, som du skal løse.
Du skal ”sælge” eller promovere en bog i et opslag på et socialt medie af eget valg. Det behøver ikke at være en af vores udgivelser. Opslaget skal indeholde både tekst og et visuelt element (foto, grafik eller video hvori bogen indgår). Slå dig løs, og leg med opgaven. Vi er interesserede i at se din kreativitet, og det behøver ikke at lægge sig op ad vores tidligere udtryk. Argumentér gerne kort for dine valg.
Hvad er dine forudsætninger?
Vi antager, at du har forståelse for markedsføringsopgaver, herunder udarbejdelse af pressemeddelelser og SoMe-opslag. Frem for alt er det vigtigt, at du er selvkørende i dit arbejde, da du vil sidde alene med forlagets markedsføring, dog med en fast redaktør tilknyttet som sparringspartner. Det er derfor vigtigt, at du kan sætte dig selv i gang og tænke nyt. Du får mulighed for stort kreativt ansvar og videreudvikling af forlagets visuelle identitet.
Du kommer til at dele kontor med et lille team af redaktører, og der er mulighed for fleksible arbejdstider. Vi holder til i hjertet af Odense og afholder jævnligt sociale arrangementer for at værne om kollegaskabet.
Vi afholder løbende samtaler, send derfor din ansøgning, opgave og CV hurtigst muligt og senest d. 15. maj 2023. Stillingen besættes, når den rette kandidat er fundet.
HISTORIA hjælper kunden gennem alle faser af bogudgivelsen – fra idé til distribution og markedsføring. Vi anvender den nyeste teknologi inden for tryk og kan derfor tilbyde professionelle løsninger til overkommelige priser. HISTORIA er et anderledes forlag, fordi forfatteren medfinansierer sin udgivelse. Til gengæld tilfalder op til 50 % af indtægterne forfatteren.